Nie ulega wątpliwości, że profesjonalne zarządzanie nieruchomościami i wspólnotami mieszkaniowymi wymaga odpowiedniej wiedzy i doświadczenia. Tylko w pełni profesjonalny zarządca może poradzić sobie z wymaganiami stawianymi przez przepisy oraz oczekiwaniami mieszkańców i użytkowników budynku. To dlatego naszym klientom proponujemy zarządzanie wspólnotami mieszkaniowymi zarówno w dużych miastach jak Warszawa, Kraków, Poznań oraz mniejszych miejscowościach.
Kompleksowe usługi w tym zakresie pozwalają skupić się na osiąganiu realnych korzyści biznesowych bez konieczności zajmowania się administrowaniem wspólnotą. Wchodzący w skład naszego zespołu specjaliści, a także w pełni profesjonalne firmy, z którymi współpracujemy, są gwarancją rzetelnego wykonywania obowiązków w każdym aspekcie zarządzania osiedlami czy spółdzielniami mieszkaniowymi.
Pracując dla naszych klientów wykonujemy szereg czynności, w tym m.in. obsługę w trzech językach obcych (angielski, niemiecki i rosyjski), przygotowywanie budżetu wspólnoty, windykacja należności, realizacja bieżących zgłoszeń konserwacyjnych.
Pełen wykaz czynności znaleźć można poniżej:
Zakres czynności administracyjnych:
- obsługa i administrowanie nieruchomościami z uwzględnieniem korespondencji w językach obcych (j. niemiecki, j. angielski, j. rosyjski)
- rejestracja w urzędzie skarbowym oraz uzyskanie numeru NIP
- rejestracja w urzędzie statystycznym oraz uzyskanie numeru REGON
- założenie konta bankowego
- podpisanie umów (lub zmiana ich danych) z dostawcami mediów, tym negocjowanie korzystnych warunków obsługi
- przygotowanie budżetu wspólnoty
- przygotowanie statutu wspólnoty oraz regulaminu porządku domowego
- przygotowanie regulaminu rozliczania mediów lub jego zmodernizowanie
- prowadzenie ewidencji lokali mieszkalnych, prowadzenie i aktualizowanie spisu właścicieli lokali i przypadających im udziałów w nieruchomości wspólnej – aktualizacja bieżąca
- prowadzenie imiennych kartotek finansowych w zakresie naliczonych opłat, należnych odsetek, dokonanych wpłat oraz występujących zaległości lub nadpłat – za pomocą specjalistycznego oprogramowania
- wybór ubezpieczyciela budynku – posługujemy się renomowanymi brokerami ubezpieczeniowymi zbierającymi oferty z całego rynku ubezpieczeniowego
- ustalanie wymiaru opłat z tytułu kosztów utrzymania lokali: zaliczki eksploatacyjnej, remontowej, a także opłat zaliczkowych za media, rozliczanych zgodnie z regulaminem rozliczania mediów – według prawomocnej uchwały
- aktualizacja naliczeń za media w przypadku zmiany wysokości ich cen
- wystawianie zawiadomień o zmianie wysokości opłat
- realizacja głosowania w trybie indywidualnego zbierania głosów (przypadek szczególny w ustawie o własności lokali)
- przygotowywanie informacji o podjętych uchwałach
- windykacja należności
- wydawanie niezbędnych zaświadczeń właścicielom lokali
- przyjmowanie wszelkich zgłoszeń, interwencji i wniosków od użytkowników i właścicieli lokali
- sporządzanie rozliczenia finansowego oraz corocznego planu gospodarczego dla nieruchomości
- przygotowanie i prowadzenie zebrań członków Wspólnoty
- bieżące regulowanie płatności z konta Wspólnoty, opcjonalnie jeden lub dwóch właścicieli dokonuje akceptacji przelewów
- przygotowanie zakresu sprzątania nieruchomości
- wybór kontrahenta świadczącego usługi sprzątania (bieżące sprzątanie części wspólnych, w tym chodników i terenów zielonych, w okresie zimowym oczyszczanie chodników podjazdów i ciągów komunikacyjnych ze śniegu i błota, utrzymanie w należytym stanie porządkowym miejsc składowania odpadów bytowo-komunalnych: kubły, kontenery, śmietniki) – forma atrakcyjna dla wspólnoty
- wybór wykonawcy przeglądów określonych Prawem Budowlanym – współpracujemy na stałe z osobami posiadającymi odpowiednie uprawnienia, które gwarantują atrakcyjne ceny przeglądów oraz profesjonalne wykonanie zleconego zadania
- wybór dostawcy usług konserwacji i bieżących napraw nieruchomości oraz urządzeń technicznych
- sporządzanie, na podstawie protokołu, stanu technicznego budynku i zestawień potrzeb remontowych
- prowadzenie dokumentów określonych przepisami Prawa Budowlanego i Dozoru Technicznego, w szczególności obowiązkowej książki obiektu budowlanego, dokumentacji technicznej, wpisów z wymaganych przeglądów technicznych nieruchomości, protokołów i opinii z przeglądów kominiarskich
- prowadzenie bieżącej ewidencji zgłoszeń konserwacyjnych oraz ich realizacja
- wywieszanie flag w święta państwowe
- koordynowanie prac zleconych przez Państwową Inspekcję Sanitarną
- wybór opieki księgowej, w tym: prowadzenie ksiąg rachunkowych, przygotowanie planu kont dla Wspólnoty Mieszkaniowej, księgowanie dokumentów dotyczących zarządzania nieruchomością wspólną (w tym faktury, rachunki oraz inne dokumenty księgowe), przygotowanie informacji finansowych o poniesionych kosztach i przychodach utrzymania nieruchomości wspólnej, księgowanie wyciągów bankowych dotyczących części wspólnej nieruchomości, a także księgowanie analityczne na poszczególne lokale, sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych oraz deklaracji podatkowych