W 365PAM przyjęliśmy dwa główne modele wynajmu nieruchomości – jest to najem krótkoterminowy do 30 dni oraz wynajem długoterminowy powyżej 30 dni. Ten podział silnie determinuje zakres usług oraz ofertę jaką przedstawiamy partnerom, a także ma istotny wpływ na możliwości zarabiania. Coraz częściej wybierany jest model hybrydowy – głównie dotyczy to nieruchomości sezonowych. Charakteryzuje się on tym, że podczas sezonu nieruchomość jest wynajmowana na krótkie terminy, a po sezonie mieszkanie zdobywa stałego najemcę na okres kilku miesięcy. Przewagi modelu hybrydowego są dość oczywiste, w tzw. martwym sezonie zapewniamy minimalny przychód, a w sezonie mieszkanie zarabia na krótkich rezerwacjach.
| Wynajem krótkoterminowy | Wynajem długoterminowy |
Średni okres wynajmu | ok. 5 dni | powyżej 30 dni |
Sezonowość | wysoka | brak |
Obłożenie | w sezonie do 95% po sezonie ok. 30% lub 0% – w zależności od lokalizacji | 100% w czasie trwania umowy |
Cena | wysoka, dynamicznie dostosowywana do sytuacji i możliwości | stała, konkurencyjna do innych nieruchomości |
Koszty obsługi | wysokie | bardzo niskie, dość przewidywalne |
Koszty zewnętrzne – pośrednicy w zdobywaniu klientów np. booking | wysokie | jednorazowe |
Amortyzacja, zużycie apartamentu | paradoksalnie nie jest wysokie, zużywane są głównie elementy wysoko eksploatacyjne typu pościel ręczniki itd., goście spędzają dużo czasu poza apartamentem | wysokie, ponieważ wynajmujący częściej używają kuchni, sprzętów – żyją w domu i częściej korzystają z wyposażenia |
Zarobek | wyższy, obarczony ryzykiem | przeciętny, przewidywalny |
Zaangażowanie przy obsłudze | duże | umiarkowane |
Umowa | brak formalnej umowy | umowa formalna |
| | |
365PAM zapewnia obsługę wszystkich typów najmu. Na kompleksową ofertę składają się:
Działania jednorazowe
- przygotowanie nieruchomości do użytkowania (wynajmu)
- pierwsze sprzątanie oraz udokumentowanie stanu nieruchomości wraz z opisem wyposażenia
- profesjonalne zdjęcia nieruchomości
- dodanie regulaminów oraz opisów jak używać np. klimatyzacji jeżeli jest to koniecznie lub mało intuicyjne
- udostępnienie nieruchomości na portalach typu booking
- wystawienie nieruchomości na własny portal www.stella-apartments.pl
- ustalenie strategii cenowej
Działania ciągłe
- aktywacja działań sprzedażowych
- marketing do własnych baz danych i innych kanałów sprzedażowych
- obsługa klientów wynajmujących apartament
- realizacja drobnych napraw i remontów
- pobieranie opłat
- koordynacja prac serwisowych np. przeglądów kominiarskich
- koordynacja opłat za media i innych kosztów stałych związanych z nieruchomością
- sprzątanie
- uzupełnianie braków typu papier toaletowy itd.
- aktywne dostosowywanie cen, aby maksymalizować cele ustalone z właścicielem
- rozliczenia miesięczne
- dostęp do narzędzi monitorujących
- dbanie o prawidłowe działanie TV i innych urządzeń użytkowych
- opcjonalnie dozór nieruchomości
Skontaktuj się z nami już dziś i zapoznaj się z naszą ofertą obsługi wynajmu Twojej nieruchomości.